هزینه مشاوره سئو چقدر است؟
یکی از مهم ترین سوالات برای مشتریان و کارفرماها این است که هزینه مشاوره سئو چقدر است؟ آیا این هزینه به صورت ماهانه دریافت می شود؟ یا به صورت پروژه ای دریافت می شود؟ در این مقاله ما به بررسی موضوع هزینه های مشاوره سئو می پردازیم. پس با ما همراه باشید.
هزینه مشاوره سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به مهم ترین این عوامل اشاره می کنیم تا در هنگام تصمیم گیری به این نکات توجه بیشتری داشته باشید.
مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه مشاوره سئو:
برند بودن متخصص سئو:
شاید مهم ترین عامل در تعیین هزینه مشاوره سئو، به برند بودن آن متخصص سئو بستگی دارد.
در واقع هزینه پروژه های سئو نیز تا حدود زیادی به این عامل بستگی دارد. در پروژه های مختلفی دیده ام که هزینه ماهانه یک پروژه سئو در بین شرکت ها و افراد مختلف اختلاف چند میلیون تومانی دارد. اما ما در این مقاله می خواهیم به موضوع هزینه های مشاوره سئو بپردازیم تا پروژه های سئو.
در حوزه های دیگر هم وقتی پای برندها به میان می آید قیمت کالاها و خدمات برندها نسبت به سایر خدمات و کالاهای غیر برند گران تر می شود.
در حوزه خدمات سئو در مشهد نیز همین موضوع مطرح است. افراد و شرکت های شاخص در زمینه سئو قیمت به مراتب بالاتری دارند. اما این مسئله لزوما به این معنی نیست که اگر با افراد و شرکت های غیر برند کار کنیم نتیجه نمی گیریم یا شکست می خوریم.
در عوض با کمی جستجو و شناسایی افراد متخصص سئو که در شهرهای مختلف کشور وجود دارند می توان با هزینه معقول تری از خدمات مشاوره سئو بهره مند شد.
تجربه بالا:
از دیگر عوامل موثر در هزینه مشاوره سئو داشتن تجربه های بالای کاری در زمینه سئو می باشد. افراد و شرکت هایی که دارای نمونه کارهای قوی هستند و کلمات مهم و رقابتی را به صدر نتایج گوگل آورده اند، طبیعتا برای مشاوره سئو هزینه بالاتری دارند.
دلیل این موضوع هم کاملا مشخص هست. چرا که سئو علمی تجربی بوده و به خصوص در زبان فارسی شامل تریک ها و راهکاریی خاص و متفاوت است که این راهکارها فقط پس از تجربه توسط فرد سئوکار به دست می آید.
برخی از متخصصین سئو هستند که سال ها در این زمینه تجربه کسب کرده اند و دارای روش های خاص خود هستند تا بتوان در زمینه سئو رتبه های خوبی کسب کرد. اما لازم به ذکر است در صورت مشاوره و کار کردن با این افراد حتما دقت کامل را داشته باشید.
چرا که اغلب این افراد به وسیله روش هایی رتبه ها را جابجا می کنند که در اصطلاح به آن سئوی کلاه خاکستری و سیاه می گویند و این روش ها خلاف قوانین گوگل می باشد، که اگر به درستی و اصولی پیاده سازی نشوند می توانند زمینه ساز پنالتی شدن سایت شما در گوگل شود.
داشتن یک مهارت خاص:
برخی از متخصصان سئو در ایران به دلیل داشتن یک مهارت خاص در زمینه سئو دارای هزینه های مشاوره بالایی هستند.
به طور مثال برخی در زمینه ادسنس و سئوی سایت های خارجی فعال بوده و متخصص شده اند و به دلیل اینکه در این زمینه کسی تجربه کافی ندارد، می توانند هزینه های بالاتری را از کارفرما طلب کنند.
همچنین ممکن است افرادی دارای یک سری روش ها و تریک هایی باشند که هر کسی از آن ها اطلاع ندارند و این موضوع باعث شود که مشاوره با این افراد هزینه را بالاتر ببرد.
اغلب سئوکاران در ایران دارای بک گراند تکنیکالی نیستند. به همین دلیل متخصصان سئویی که در زمینه سئو تکنیکال حرفی برای گفتن دارد می تواند با دادن مشاوره های سئو تکنیکال هزینه خوبی را از کارفرما دریافت کند.
اکنون که با عوامل موثر در هزینه های مشاوره سئو آشنا شدیم. کمی در مورد قیمت واقعی مشاور سئو صحبت کنیم.
هزینه مشاوره سئو چقدر است؟
در ایران هزینه مشاوره سئو از حداقل ساعتی 250 هزار تومان شروع می شود و تا ساعتی یک میلیون و بالاتر نیز می رسد. اگر یک جستجویی در سایت ها بزنید تقریبا کسی عدد و رقمی را در سایت خود اعلام نکرده است و باید با تماس از فرد یا شرکت از هزینه ها و شرایط اطلاع پیدا کرد. اما بنا به تجربه خودم قیمت مشاوره های سئو از حداقل 250 هزار تومان شروع می شود.
در پایان یک نکته را باید بیان کنم. در بسیاری از مواقع مشاوره های سئو نتیجه خوبی را به همراه ندارد. چون کارفرما دقیقا نمی داند که چه چیزی نیاز دارد و متخصص سئو هم از نیازهای کارفرما اطلاع ندارد. یا تخصص لازم را در این زمینه ندارد و یا متاسفانه فرد سئوکار تمام چیزهایی که سایت کارفرما نیاز دارد را به اطلاع او نمی رساند.
قبل از داشتن یک مشاوره سئو حتما به طور شفاف خواسته های خود را بیان کنید و با کسی مشاوره سئو داشته باشید که از نظر اخلاقی و حرفه ای توانمند باشد.