منوی دسته بندی

مشاوره سئو با حسین رضائی

سئوکار مشهد، حسین رضایی

مشاوره سئو یا مشاوره در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، این روزها بسیار محبوب و رایج شده است و دلیل این امر هم کاملا مشخص هست. استفاده از اینترنت به سرعت در حال رشد بوده و کسب و کارهای زیادی برای فعالیت در اینترنت برنامه ریزی می کنند. یکی از این برنامه ریزی ها حضور کسب و کارها در نتایج بالای گوگل می باشد.

با توجه به این موضوع شاید برای صاحبان کسب و کارها سوالات زیر به وجود آمده باشد:

  • مشاور سئو چه کسی است؟
  • مشاوره سئو چه کمکی به کسب و کارها می کند؟
  • در مشاوره سئو چه کارهایی صورت می گیرد؟
  • آیا لازم است برای وب سایت شرکت، شخصی را استخدام کنیم؟

مشاوره سئو چیست؟چه انواعی دارد؟چه هزینه ای دارد؟

ما در این محتوا به طور کامل به موضوع مشاوره سئو خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید و در هر لحظه که برای شما در زمینه مشاوره سئو و خدمات سئو در مشهد سوالی پیش آمد با ما در ارتباط باشید.

اگر می خواهید از رقبای خود در نتایج گوگل پیشی بگیرید، شما باید از خدمات سئو استفاده کنید و یک استراتژی بلندمدت سئو مخصوص کسب و کار خود داشته باشید. بدین منظور شما سه راه را پیش روی خود دارید.

  1. سئوی سایت خود را به یک شرکت خدمات سئو برون سپاری کنید.
  2. برای سئو سایت خودتان یک تیم تشکیل دهید.
  3. از یک مشاور سئو استفاده کنید.

در ادامه شما را با گزینه 3 یعنی مشاوره سئو بیشتر آشنا خواهیم کرد تا در صورت نیاز از این روش استفاده کنید.

مشاوره سئو چیست؟

در مشاوره سئو، فرد مشاور، به آنالیز و بررسی وب سایت به طور کامل پرداخته و یک سری راهکارها را بر اساس یک پلن عملیاتی یا اکشن پلن در اختیار مشتری قرار می دهد که باعث بهینه سازی سایت کارفرما برای موتورهای جستجو می شود که منجر به هدایت ترافیک هدفمند برای سایت کارفرما می شود. یک مشاور سئو باید در زمینه های مختلف سئو متخصص باشد. مهم ترین این بخش ها شامل سئوی داخلی و سئوی خارجی می باشد که در صورت در خواست مشاوره سئو باید به صورت جزئی سئوی داخلی و خارجی سایت بررسی شود.

چک لیست کلی مشاوره سئو

چک لیست مقدماتی مشاوره سئو
  • ارائه گزارش اولیه از وضعیت سایت در آغاز پروژه
  • تحقیقات جامع کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی نهایی کسب و کار
  • تارگت کردن کلمات کلیدی و ایجاد بهترین و مناسب ترین لندینگ برای سئو کردن این کلمات با توجه به قصد و نیت کاربر
  • پیاده سازی استراتژی محتوایی کل سایت و بلاگ آن بر اساس آخرین متدهای استراتژی محتوایی
  • پیاده سازی فایل SMAP برای راهبری پروژه و آگاهی کارفرما از فرآیند سئو سایت
  • نصب سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس بر روی سایت
چک لیست مشاوره سئو تکنیکال
  • بهینه سازی ساختار URL های سایت بر اساس استراتژی سئو
  • بهینه سازی نویگیشن سایت، برد کرامب و منوهای سایت
  • ایجاد بلاگ در سایت و بهینه سازی های لازم آن
  • فعال سازی CDN در صورت نیاز
  • فعال سازی گواهینامه SSL برای سایت
  • بهینه سازی ها MIX CONTENT ها
  • بهینه سازی صفحات دسته بندی و لندینگ پیج ها
  • بهینه سازی ریدایرکت های سایت
  • بهینه سازی تگ های کنونیکال
  • بهینه سازی فایل txt و سایت مپ
  • بهینه سازی داده های ساختاریافته یا اسکیماها
  • بهینه سازی html outline
  • بهینه سازی بودجه خزش سایت
  • بهینه سازی صفحات زامبی و بیهوده سایت
  • بهینه سازی پرفورمنس سایت
  • نصب پلاگین ها و ماژول های ضروری سئو
چک لیست مشاوره سئو داخلی
  • بهینه سازی عکس های سایت از منظر فرمت، حجم، سایز و…
  • بهینه سازی تایتل های سایت
  • بهینه سازی متاتگ های سایت از جمله متادسکریپشن و…
  • بهینه سازی هدینگ های سایت
  • بهینه سازی محتواهای سایت
  • بهینه سازی سایت از نظر ظاهری
چک لیست مشاوره سئوی خارجی
  • پیاده سازی استراتژی سئوی خارجیی سایت
  • پیاده سازی کمپین های رپورتاژ آگهی
  • پیاده سازی انواع کمپین های لینک سازی
  • پیاده سازی کمپین های سوشال سیگنال
  • ایجاد PBN در صورت نیاز کسب و کار

انواع مشاوره سئو:

به طور کلی دو نوع مشاوره سئو وجود دارد.

  • مشاوره سئو کوتاه مدت
  • مشاوره سئو بلندمدت

در مشاوره سئو کوتاه مدت، کافرما مسائل و مشکلات خود را با مشاور سئو در میان می گذارد. سپس مشاور سئو با بررسی و آنالیز سایت، راهکارهایی را در قالب یک اکشن پلن در اختیار کارفرما می گذارد و در حدود 1 ساعت هم مشاوره به صورت تلفنی یا حضوری صورت می گیرد.

در مشاوره سئو بلندمدت، کارفرما به صورت پلن های سه ماهه، شش ماه و یک ساله با مشاور سئو عقد قرارداد می کند. در این حالت در تمامی زمینه های سئو از تحقیقات کلمات کلیدی و چیدن استراتژی محتوایی تا برنامه لینک سازی مشاوره سئو به کارفرما داده خواهد شد. و این مشاوره های سئو به صورت ماهانه و مستمر ادامه خواهد داشت.

چطور بهترین مشاوره سئو را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال این هستید که بهترین مشاوره سئو را داشته باشید باید باید به چند فاکتور مهم توجه کنید.

بسیاری از شرکت های سئو و مشاوران سئو روش های مختلفی را برای بهینه سازی سایت شما و افزایش ترافیک آن پیشنهاد می کنند. هیچگونه مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد. چرا که سئو یک علم تجربی است و هر مشاور سئو بر اساس دانش و تجربه خود یک نسخه اختصاصی برای سایت شما در نظر می گیرد.

بنابراین اگر نمی خواهید بین هزاران ایده مختلف گم شوید و دنبال بهترین روش هستید حتما به نکاتی در ادامه بیان می شود توجه کنید.

  • داشتن یک استراتژی دقیق SEO

قبل از استخدام یا رزرو مشاوره سئو حتما با فرد مشاور سئو تماس تلفنی برقرار کنید و نیازهای واقعی خود را بیان کنید و ببینید آیا واقعا او در کار سئو یک متخصص است؟

ببنید آیا مشاور سئو در زمینه درک فرآیندهای کسب و کار شما و مشتریان شما تلاش می کند؟

اگر احساس کردید با یک ربات طرف هستید که فقط به دنبال فروش خدمت خود هست، پس او مشاور سئو خوبی نخواهد بود.

اگر مشاور سئو به خوبی نیاز شما را درک کرد و در مورد استراتژی سئوی سایت شما به صورت شفاف صحبت کرد این گزینه می تواند خوب باشد.

  • ارائه برنامه محتوایی ماهانه

داشتن یک تقویم و استراتژی محتوایی تنها راه خلاصی از انبوهی مقاله، پست بلاگ و صفحات مختلف می باشد.

پس در اولین قدم با مشاور سئو باید این موضوع را نهایی کنید که برای سایت شما یک استراتژی محتوایی دقیق حداقل برای سه ماه ارائه کند.

  • انتظارات روشن برای هر دو طرف

شما به عنوان کارفرما نمی توانید انتظار داشته باشید که در هفته اول مشاوره سئو سایت شما در کلمات کلیدی رقابتی در صفحه اول گوگل ظاهر شود. حتی نزدیک شدن به آن هم چندین ماه طول خواهد کشید.

باید به طور شفاف با مشاور سئو در مورد بهترین کلمات کلیدی کسب و کار خود صحبت کنید. اینکه به دنبال چه هدفی از سئو هستید؟ آیا به دنبال فروش اینترنتی هستید؟ آیا به دنبال کسب ترافیک بالا هستید؟ آیا به دنبال برندینگ کسب و کار خود هستید؟ و…

پس از این مسئله که هدف شما مشخص شد باید با مشاور سئو در میان بگذارید و به او اجازه دهید که یک تجریه و تحلیل کامل در مورد کسب و کار شما و صنعت کسب و کار شما انجام دهد.

سپس در یک جلسه باید در مورد تعداد کلمه کلیدی و زمان مورد نیاز برای رسیدن این کلمات به جایگاه مورد نظر به جمع بندی برسید.

اگر در این جلسه همه چیز مشخص بود و رضایت داشتید می توانید قرارداد بلندمدت ببندید.

  • استفاده از ابزارهای سئو

دست راست هر مشاور سئو استفاده و مهارت از ابزارهای مختلف سئو می باشد.

شما باید مطمئن شوید که مشاور سئو شما از ابزارهای به روز و مطمئن استفاده می کند.

اگر در مشاوره سئو از ابزارها استفاده نمی شود یا از ابزارهای درستی بهره برده نمی شود، پس مشاور سئو شما خوب نیست.

حسین رضائی وب‌سایت
ارشد کارآفرینی خوندم از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مثل خیلی از افراد دیگه، تخصصم ارتباط چندانی با رشته تحصیلیم نداره اما تونسته دید خوبی بهم توی مشاوره با کسب و کارها بده. از دوران دبیرستان دنبال کسب درآمد از اینترنت بودم. همون موقع یک وبلاگ زدم و تونستم پیج رنکش رو به 4 برسونم و با سایت میهن دانلود تبادل لینک کنم. اون زمان ها خیلی مد بود. همون وبلاگ روی کلمه های خوبی بالا اومده بود مثل دانلود بازی موبایل، دانلود نرم افزار موبایل و... یادش بخیر همین وبلاگ بود که باعث ورود من به دنیای سئو شد و کم کم به صورت تجربی و عملی با سئو آشنا شدم و سعی کردم در این زمینه خودم رو متخصص کنم. الان هم مشاوره و مجری چندین پروژه کوچک و بزرگ هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *