منوی دسته بندی

معرفی 2 ابزار برتر برای بررسی و آنالیز سرعت و پرفورمنس سایت

ابزار جی تی متریکس

یکی از مهم ترین مسائل در بحث سئو تکنیکال سایت، بهینه سازی پرفورمنس و سرعت سایت می باشد. در این محتوا می خواهیم دو سایت مرجع برای بررسی و آنالیز سرعت سایت را معرفی کنیم.

اهمیت پرفورمنس سایت:

طبق گفته های گوگل یک سایت باید در زیر 3 ثانیه به طور کامل لود شود تا بهترین بازخورد را برای سئو سایت داشته باشد. طبق تحقیقات بین المللی هم سایت باید در 3 ثانیه لود شود و هر ثانیه که این زمان بیشتر شود باعث از دست رفتن برخی از مشتریان می شود.

اما در کشور ایران به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت، لود کامل سایت در 5-6 ثانیه می تواند عدد خوب و قابل قبولی باشد تا هم برای سئو مناسب باشد و هم کاربران را دچار معطلی نکند.

هر چقدر که سرعت سایت بهتر باشد می توان این انتظار داشت که در سئو عملکرد بهتری داشته باشیم.

لازم به ذکر هست بین سرعت و پرفورمنس سایت تفاوت وجود دارد.

سرعت سایت به معنای لود هر چه سریع تر سایت می باشد. اما پرفورمنس فراتر از سرعت لود بوده و به مواردی از قبیل قابلیت اینتراکشن بودن سایت برای کاربران و… دلالت دارد.

ابزارهای اصلی بررسی پرفورمنس سایت:

اگر در گوگل عبارت speed test را سرچ کنید با انبوهی از ابزارهای بررسی سرعت سایت مواجه می شوید. انتخاب بین این سایت ها قطعا دشوار است و اینکه هر سایتی ممکن است یک نتیجه ارائه بدهد و استناد کردن به آن ها را دچار مشکل می کند.

ابزار جی تی متریکس

شما برای بررسی سرعت و پرفورمنس سایت باید به دنبال ابزارهای مرجع باشید که مورد اتفاق نظر اکثرر متخصصان و مدیران کسب و کار باشد تا در جلسات بتوانید به آن ها استناد نمایید.

در میان انبوه ابزارها، دو ابراز وجود دارد که تقریبا مورد اتفاق همه می باشد. یک ابزار برای خود موتور جستجو گوگل هست و یک ابزار هم به صورت مستقل بوده اما در دنیا به عنوان یک شاخص برای بررسی سرعت سایت در نظر گرفته می شود.

GPSI یا گوگل پیج اسپید اینسایت:

یکی از ابزارهای گوگل برای بررسی پرفورمنس سایت GPSI می باشد. این ابزار برای استفاده متخصصان سئو و طراحان وب ساخته شده است تا بتوانند تجربه کاربری بهتری ارائه دهند. این ابزار سایت در دو نسخه موبایل و دسکتاپ مورد ارزیابی قرار می دهد.

این ابزار برای هر نسخه موبایل و دسکتاپ یک عدد بین 0 تا 100 را نشان می دهد که هر چه بالاتر باشد عدد بهتری می باشد.

همچنین در صورتی که نمره سایت شما پایین باشد دلایل آن و جزئیاتش در گزارش مشخص می گردد.

ابزار جی تی متریکس:

دومین ابزار که مورد وثوق متخصصان می باشد و شاخص های آن شباهت بالایی با GPSI دارد، ابزار Gtmetrix می باشد.

این ابزار بر اساس 6 شاخص به بررسی پرفورمنس سایت می پردازد. این ابزار جزئیات زیادی را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید پرفورمنس سایت خود را بهبود ببخشید.

FCP: تایمی که اولین المان صفحه نمایش داده می شود.

LCP: تایمی که بزرگترین المان صفحه نمایش داده می شود.

SI: تایمی که تمامی محتویات صفحه ظاهر می شود.

TTI: تایمی که طول می کشد تا کاربر بتواند با صفحه تعامل کند.

TBT: مقدار تایمی که توسط اسکریپت ها بلاک می شود در زمان لود صفحه

CLS: مقداری که layout پیج در زمان لود سایت جابجا می شود.

ما در تمامی پروژه ها و خدمات سئو در مشهد تمامی شاخص های پرفورمنس و سرعت را در حد مورد نیاز پروژه بهینه می کنیم.

حسین رضائی وب‌سایت
ارشد کارآفرینی خوندم از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مثل خیلی از افراد دیگه، تخصصم ارتباط چندانی با رشته تحصیلیم نداره اما تونسته دید خوبی بهم توی مشاوره با کسب و کارها بده. از دوران دبیرستان دنبال کسب درآمد از اینترنت بودم. همون موقع یک وبلاگ زدم و تونستم پیج رنکش رو به 4 برسونم و با سایت میهن دانلود تبادل لینک کنم. اون زمان ها خیلی مد بود. همون وبلاگ روی کلمه های خوبی بالا اومده بود مثل دانلود بازی موبایل، دانلود نرم افزار موبایل و... یادش بخیر همین وبلاگ بود که باعث ورود من به دنیای سئو شد و کم کم به صورت تجربی و عملی با سئو آشنا شدم و سعی کردم در این زمینه خودم رو متخصص کنم. الان هم مشاوره و مجری چندین پروژه کوچک و بزرگ هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *