منوی دسته بندی

سئوی خارجی چیست؟ چه مواردی را در سئوی خارجی باید رعایت کنیم؟

سئوی خارجی چیست؟

در این محتوا می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که سئوی خارجی چیست؟ در یک پروژه سئو چه نقشی ایفا می کند؟ در اجرای سئوی خارجی به چه نکاتی توجه کنیم تا دچار جریمه گوگل نشویم و نکات مهم دیگر در بخش آف پیج سئو می پردازیم. پس حتما تا انتهای محتوا را مطالعه کنید.

سئوی خارجی چیست؟

سئوی خارجی یا Off-Page SEO، به تمامی اقداماتی گفته می شود که بیرون از سایت انجام می دهیم تا باعث بهبود رتبه های سایت شود.

سئو دارای دو ساید مختلف می باشد. یک ساید داخلی، که شامل تمامی اقداماتی است که داخل سایت انجام می دهیم که به آن سئوی داخلی می گویند. مثل کارهای تکنیکالی و کارهای محتوایی.

یک ساید هم ساید خارجی سایت هست که شامل کارهایی است که بیرون از سایت انجام می دهیم مثل کسب لینک از سایر سایت ها، افزایش ترافیک سایت از طریق تبلیغات و…

اهمیت سئوی خارجی:

برای اثبات اهمیت سئوی خارجی، می توانیم یک مثال از دنیای واقعی بزنیم.

فرض کنید که شما یک فروشگاه کفش در یکی از خیابان های شهر مشهد باز می کنید. مدتی پس از فعالیت شما، مشتریان مختلف به صورت دهان به دهان مغازه شما را به یکدیگر پیشنهاد می دهند. یا مهم تر اینکه یک کارشناس کفش، در یک اجتماعی در مورد مغازه کفش شما توضیح می دهد و می گوید اگر می خواهید کفش بخرید از مغازه کفش آقای فلان خرید کنید. از طریق این توصیه ها، اعتبار مغازه و برند شما افزایش پیدا می کند.

در فضای مجازی و گوگل هم دقیقا همین موضوع عینیت پیدا می کند. زمانی که شما یک سایت می زنید، نیاز دارید تا دیگران سایت شما را توصیه کنند. این توصیه کردن ها گاه در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد که به آن سوشال سیگنال می گویند.

یا این توصیه کردن از طریق لینک دادن به سایت شما صورت می گیرد که به آن لینک سازی گفته می شود. یکی از روش های مناسب برای گرفتن بک لینک، استفاده از رپورتاژ آگهی می باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.

پس هر چقدر این توصیه کردن ها در اینترنت برای سایت شما بیشتر باشد، سئوی خارجی بهتری خواهید داشت. در ادامه به انواع روش های بهبود سئوی خارجی سایت خواهیم پرداخت.

انواع روش های بهبود سئوی خارجی سایت:

ما برای اینکه بتوانیم سئوی خارجی سایت را بهبود ببخشیم و اعتبار بیشتری کسب کنیم راه های مختلفی را می توانیم انجام دهیم. باید در استراتژی سئو سایت خود اهمیت ویژه ای به بخش سئوی خارجی بدهیم.

همان طور که قبلا بیان کردیم هر اتفاقی در بیرون از سایت که منجر به بهبود رتبه های سایت در گوگل شود را سئوی خارجی می گوییم. پس با این تعریف روش های گوناگونی را می توان متصور شد که به بهبود سئوی خارجی سایت کمک می کند. در ادامه بر اساس آخرین آپدیت های گوگل و میزان تاثیرگذاری هر روش، به ترتیب از موثرترین روش ها تا کم اثرترین روش ها می پردازیم.

رپورتاژ آگهی:

در حال حاضر موثرترین روش بهبود سئوی خارجی سایت در زبان فارسی، موضوع رپورتاژ آگهی می باشد.

رپورتاژ آگهی به این معنی است که محتوایی توسط ما تولید شده و در سایت های با اتوریتی بالا منتشر می شود و از آن محتوا یک بک لینک به سایت ما داده می شود و از این طریق اتوریتی و پیج رنک به سایت ما منتقل می شود.

در حال حاضر شاید حدود 80 درصد پلن های سئوی خارجی سایت های فارسی، بر روی موضوع رپورتاژ آگهی عینیت پیدا می کند. چرا که سایر روش های سئوی خارجی با توجه به آخرین آپدیت های گوگل بی تاثیر یا کم تاثیر شده است.

نکته مهم در بحث رپورتاژ آگهی این است که اگر طبق اصول درستی رپورتاژ آگهی نرویم تاثیر لازم را نخواهیم داشت و در رتبه های سایت بهبود خوبی صورت نمی گیرد.

سوشال سیگنال:

سوشال سیگنال همان طور که از اسمش پیداست سیگنال هایی است که از سمت شبکه اجتماعی برای سایت و برند ما ارسال می شود.

هر گونه فعالیت هایی که توسط ما یا دیگران در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد و منجر به این می شود که برند ما در این شبکه ها شناخته شده تر شود باعث بهبود سوشال سیگنال و در نهایت بهبود سئوی خارجی سایت ما می شود.

مهم ترین شبکه های اجتماعی که سوشال سیگنال آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار است شامل توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام می باشد.

برند سیگنال:

به کلیه اقداماتی که منجر به شناخته شدن برند نزد مردم و در نتیجه سرچ بیشتر برند در موتورهای جستجو می شود، برند سیگنال می گویند.

یک قانون نانوشته در سئو وجود دارد. گوگل دوست دار برندهاست. چون مردم دوست دار برندها هستند. پس هر چقدر برند شما قوی تر و شناخته شده تر باشد احتمال اینکه در نتایج گوگل در رتبه های بهتری قرار بگیرید، بیشتر است.

ترافیک:

یکی از عواملی که می تواند به سئوی خارجی سایت شما کمک کند، داشتن ترافیک از سمت گوگل یا سایر روش ها می باشد.

هر چقدر سایت شما ترافیک بیشتری دریافت کند، گوگل اهمیت بیشتری به آن می دهد.

گوگل ترافیک سایت ها و کیفیت آن ها را با ابزارهای مختلفی مورد بررسی قرار می دهد. پس زمانی ترافیک به سمت سایت خود بفرستین که سایت شما از نظر موارد اولیه و محتوایی به حد خوبی رسیده باشد.

ترافیک را می توانید از طریق گوگل ادز، تبلیغات بنری و سایر روش های تبلیغات آنلاین به دست آورید. زمانی که سئوی سایت خود را انجام دهید، به مرور ترافیک ارگانیک سایت هم بیشتر می شود.

فعالیت در فروم ها:

یکی دیگر از فعالیت های سئوی خارجی که در حوزه های کم رقابت می تواند کمک کننده باشد فعالیت در فروم های مختلف می باشد.

شما باید فروم های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و در آن فروم ها با اکانت رسمی خود شروع به پاسخ به سوالات افراد نمایید و در نهایت افراد را به سمت سایت خود سوق دهید و یا اگر این امکان داشت یک لینک در داخل فروم ها قرار دهید.

بک لینک دستی:

یکی از روش های بهبود آف پیج سئو که در چند سال قبل اهمیت خوبی داشت اما در حال حاضر اهمیت پایینی پیدا کرده است، ایجاد بک لینک های دستی در سایت های پروفایلی، بوکمارک ها، سوشال بوکمارک ها، کامنت ها و… می باشد.

در حال حاضر با توجه به آپدیت الگوریتم های گوگل، این روش ها در بهترین حالت بی اثر هستند و نهایتا برای حوزه های کم رقابت می تواند اثر داشته باشد. همچنین برای افزایش دامین اتوریتی شرکت MOZ می توانید از بک لینک دستی استفاده کنید.

حسین رضائی وب‌سایت
ارشد کارآفرینی خوندم از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مثل خیلی از افراد دیگه، تخصصم ارتباط چندانی با رشته تحصیلیم نداره اما تونسته دید خوبی بهم توی مشاوره با کسب و کارها بده. از دوران دبیرستان دنبال کسب درآمد از اینترنت بودم. همون موقع یک وبلاگ زدم و تونستم پیج رنکش رو به 4 برسونم و با سایت میهن دانلود تبادل لینک کنم. اون زمان ها خیلی مد بود. همون وبلاگ روی کلمه های خوبی بالا اومده بود مثل دانلود بازی موبایل، دانلود نرم افزار موبایل و... یادش بخیر همین وبلاگ بود که باعث ورود من به دنیای سئو شد و کم کم به صورت تجربی و عملی با سئو آشنا شدم و سعی کردم در این زمینه خودم رو متخصص کنم. الان هم مشاوره و مجری چندین پروژه کوچک و بزرگ هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *