منوی دسته بندی

مشاوره سئو برای دریافت ترافیک ارگانیک و هدفمند

دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل

به طور کلی سئو به منظور اهداف مختلفی مورد توجه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی می باشد. سئو بهترین کانال بازاریابی دیجیتال از جهت نرخ تبدیل می باشد. خدمات سئوی سایت می تواند اهداف زیر را به همراه داشته باشد:

  • افزایش ترافیک سایت و جذب بازدیدکننده های هدفمند
  • برندسازی
  • فروش

در این مقاله ما به بررسی موضوع چگونگی مشاوره سئو برای دریافت ترافیک هدفمند و ارگانیک می پردازیم.

قبل از اینکه به چگونگی مشاوره سئو برای دریافت ترافیک ارگانیک بپردازیم بهتر است ترافیک ارگانیک را تعریف کنیم.

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک در واقع بازدیدکنندگانی هستند که با جستجو یک عبارت یا کلمه در موتورهای جستجو همچون گوگل و کلیک بر روی سایت، وارد سایت ما می شوند. ما با استفاده از خدمات سئو در نتایج جستجوهای گوگل ظاهر می شویم و باعث دریافت این ترافیک هدفمند می شویم.

اما چگونه باید این ترافیک هدفمند را کسب کنیم؟

همان طور که گفتیم یکی از رویکردهای جدید سئو، افزایش ترافیک هدفمند سایت می باشد و بر روی کلمه کلیدی خاصی تاکید ندارد.

البته این مسئله در ایران مصداق چندانی ندارد و همه کارفرماها به دنبال رتبه گرفتن در کلمات خاصی هستند.

اما با کمی فرهنگ سازی می توان این رویکرد سئو را به صورت عمومی تری در بین صاحبان کسب و کار جا انداخت.

در رویکرد سئو برای دریافت ترافیک ارگانیک، هدف ما رسیدن به یک نتیجه خاص نیست. بلکه با کمک کلیه خدمات سئو، همچون سئوی تکنیکال، سئوی محتوا، سئوی خارجی و…. در جهت افزایش ورودی های سایت از موتورهای جستجو تلاش می کنیم.

استراتژی های مختلفی در جهت رسیدن به ترافیک ارگانیک وجود دارد که یک مشاوره سئو می تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین روش ها و تکنیک های سئو به هدف افزایش ترافیک می پردازیم.

ترافیک ارگانیک را چگونه کسب کنیم؟

با توجه به اینکه ما قصد نداریم روی یک کلمه خاص سئو کنیم می توانیم با یک سری روش های اصولی این ترافیک هدفمند را کسب کنیم، بدون اینکه نیاز باشد به تکنیک ها و ترفندهای سئو آشنا باشیم. در ادامه این مقاله از مشاوره سئو برای دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل به برخی از این اصول اشاره می کنیم.

به طور کلی برای دریافت ترافیک برای سایت باید به اصول تولید محتوا آشنا باشیم. اما اصول تولید محتوا صرفا نوشتن مقالات نیست، بلکه کمی باید گام را فراتر گذاشت و قبل از دست به قلم شدن باید یک سری کارها را انجام داد. کارهایی از قبیل تحقیقات کلمه کلیدی، پیدا کردن گپ کانتنت ها یا خلاء های محتوایی، پیدا کردن علایق و سوالات مشتریان و…

  • پیدا کردن سوالات مشتریان بالقوه شما

یکی از راه های کسب ترافیک از گوگل پاسخ به سوالات مشتریان بالقوه شما می باشد. اما این سوالات را باید از کجا پیدا کنیم؟ ابزارهای زیادی برای اینکار وجود دارد اما ما در اینجا فقط به ابزارهای رایگان اشاره می کنیم تا امکان دسترسی همه به این ابزارها وجود داشته باشد.

ابزار Keywordtool.io:

یکی از ابزارهای رایگان برای پیدا کردن سوالات مشتریان ابزار keywordtool می باشد. کافی است وارد این سایت شوید و چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید. سپس به تب Questions رفته و لیست این سوالات را ببینید.

برای دریافت ترافیک کافی است در سایت خود به این سوالات پاسخ دهید و منتظر ورود بازدیدکنندگان به سایت خود باشید.

پیشنهادات خود گوگل یا related searches:

روش دیگر پیدا کردن سوالات مشتریان استفاده از خود گوگل هست. وقتی داخل گوگل یک کلمه یا عبارت را سرچ می کنید در پایین صفحه نتایج گوگل یک سری کلمه و عبارت توسط گوگل پیشنهاد می شود که بیان کننده کلمات و عبارت های مرتبط با سرچ شما می باشد.

کاری که شما باید انجام بدهید این است که روی تک تک این عبارت های پیشنهادی کلیک کنید و ببینید آیا برای این عبارات محتوایی در سطح اینترنت وجود دارد یا خیر؟ اگر وجود ندارد می توانید شما برای آن موضوع تولید محتوا کنید و به زودی ترافیک بگیرید.

وقتی روی یک عبارت کلیک می کنید، دوباره در پایین صفحه جدید نتایج گوگل، یک سری عبارت و کلمه دیگر توسط گوگل پیشنهاد می شود. باید چندین مرحله این کار را انجام بدهید و موضوعاتی که محتوایی برای آن ها وجود ندارد را انتخاب کنید و در برنامه تولید محتوای خود قرار دهید.

استفاده از استراتژی پیلار و کلاستر برای استراتژی محتوایی سایت:

در حال حاضر آخرین متد برای چیدن استراتژی محتوایی سایت که تاثیر بسیار زیادی در رنک گرفتن کلمات کلیدی سایت دارد استراتژی پیلار – کلاستر می باشد. این استراتژی بسیار مفصل و گاها پیچیده می شود که توصیه می کنیم در مورد آن جستجو بیشتری داشته باشید.

اما به طور خلاصه هدف این استراتژی این است که سایت ما را نزد گوگل به صورت یک سایت تخصصی نشان دهد و ارتباط معنایی و ساختاری خوبی بین بخش های مختلف سایت همچون بلاگ و فروشگاه ایجاد شود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه این استراتژی را توضیح دهیم اینگونه است که ما باید محتواهای سایت را به صورت خوشه های تخصصی طراحی کنیم. به طور مثال اگر سایت ما در مورد عسل می باشد باید چندین پیلار برای آن طراحی کنیم.

به طور مثال یک پیلار می تواند خواص عسل باشد و پیرامون آن انواع مقالات مربوط به خواص عسل همچون خواص عسل آویشن، خواص عسل مرکبات و …. به عنوان کلاستر در نظر می گیریم. به این ترتیب یک خوشه تخصصی در مورد خواص عسل ایجاد کرده ایم. باید برای سایر بخش های سایت نیز همین کار را انجام دهیم.

نکته مهم در این استراتژی این است که به خوبی ارتباط بین پیلار و کلاسترها، پیلار و کلاستر با صفحات کتگوری و ارتباط بین کلاسترهای مختلف را برقرار کنیم.

لازم به ذکر است برای کلاسترها می توان از دو روش بالا که بیان کردیم استفاده کنید.

حسین رضائی وب‌سایت
ارشد کارآفرینی خوندم از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مثل خیلی از افراد دیگه، تخصصم ارتباط چندانی با رشته تحصیلیم نداره اما تونسته دید خوبی بهم توی مشاوره با کسب و کارها بده. از دوران دبیرستان دنبال کسب درآمد از اینترنت بودم. همون موقع یک وبلاگ زدم و تونستم پیج رنکش رو به 4 برسونم و با سایت میهن دانلود تبادل لینک کنم. اون زمان ها خیلی مد بود. همون وبلاگ روی کلمه های خوبی بالا اومده بود مثل دانلود بازی موبایل، دانلود نرم افزار موبایل و... یادش بخیر همین وبلاگ بود که باعث ورود من به دنیای سئو شد و کم کم به صورت تجربی و عملی با سئو آشنا شدم و سعی کردم در این زمینه خودم رو متخصص کنم. الان هم مشاوره و مجری چندین پروژه کوچک و بزرگ هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.