منوی دسته بندی

لوکال سئو، استراتژی همیشه برنده

لوکال سئو چیست؟

یکی از استراتژی هایی که من همیشه در پروژه ها استفاده می کنم، استراتژی لوکال سئو می باشد. البته لازم به ذکر است که آن حوزه مناسب برای لوکال سئو باشد.

لوکال سئو چیست؟

لوکال سئو یا سئو محلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که سایت ما در نتایج منطقه یا محله ای خاص رتبه می گیرد.

اما اینکه سایت ما در یک منطقه خاص در نتایج رتبه بگیرد نیازمند این موضوع هست که اقداماتی را در داخل و بیرون سایت خودمان انجام بدهیم. در ادامه به مهم ترین این اقدامات اشاره خواهیم کرد.

مهم ترین اقدامات در لوکال سئو:

برای اینکه در لوکال سئو موفق شوید باید یک سری اقدامات را انجام دهید.

لازم به ذکر است در ایران، ما از برخی امکانات حوزه لوکال یا محلی گوگل محروم هستیم. به طور مثال در خارج از کشور، کسب و کارها بر روی گوگل مای بیزینس (GMB) فعالیت های زیادی انجام می دهند و آمارها و اطلاعات خوبی هم توسط گوگل در اختیار کسب و کار قرار می گیرد. اما در ایران از این امکان محروم هستیم.

لوکال سئو

در ادامه به مهم ترین بهینه سازی های داخل و خارج از سایت اشاره می کنیم.

بهینه سازی های داخل سایت:

بهینه سازی تاتیل و متادسکریپشن:

برای اینکه در لوکال سئو رتبه خوبی بگیرید، باید داخل سایت خود یک سری بهینه سازی هایی انجام دهید. اگر خواستید هوم پیج یا سایر صفحات سایتتان به صورت لوکال رتبه بگیرد، حتما داخل متاتگ تایتل و دسکریپشن از کلمات لوکال مثل اسم شهرتان استفاده کنید. مثلا اگر در زمینه سئو فعالیت می کنید، داخل تاتیل و متا دسکریپشن خود از عبارت سئو در مشهد استفاده کنید.

صفحه درباره ما:

بهینه سازی بعدی دیگری که باید انجام دهید، بهینه سازی صفحه درباره ما می باشد. در صفحه درباره ما سایت خود، سعی کنید به تاریخچه محلی کسب و کار خود بپردازید. ازین موضوع صحبت کنید که کسب و کار خود را از آن شهر شروع کرده اید و دارای چندین شعبه فیزیکی در آن شهر یا شهرها هستید. یا به خدماتی که در آن شهر ارائه می دهید به طور کامل بپردازید.

صفحه تماس با ما:

مورد بعدی که می توانید در سایت خود رعایت کنید بهینه سازی صفحه تماس با ما می باشد. در صفحه تماس با ما حتما اسم استان و شهر فعالیت خود را بیان کنید. آدرس را به صورت دقیق وارد کنید. از پیش شماره استان خود در بخش شماره تماس ها بهره ببرید.

استفاده از داده های ساختار یافته:

داده های ساختار یافته یا اسکیما به کدهایی گفته می شود که داخل سایت گذاشته می شود و به موتور جستجو در درک بهتر محتوای آن سایت کمک می کند. به طور مثال اسکیما پروداکت یا محصول در صفحات محصول گذاشته می شود.

برخی از اسکیماها می تواند به درک بهتر سایت در زمینه لوکال سئو کمک کند. مثلا اسکیما ساعت بازگشایی، تلفن، آدرس، لوکیشن یا آدرس و…می تواند به بهبود لوکال سئو سایت کمک کند.

محتواهای محلی در بلاگ:

یکی از بخش هایی که در بهبود کلمات لوکال سئو می تواند کمک شایانی به ما بکند بخش بلاگ سایت می باشد. در بخش بلاگ ما می توانیم دو رویکرد داشته باشیم. رویکرد اول این است که برای مناطق مختلف مقاله بلاگ ایجاد کنیم. مثلا اگر یک سایت در حوزه تعمیرات موبایل داریم. می توانیم برای تعمیرات موبایل در مشهد، تعمیرات موبایل در تهران و… مقاله تولید کنیم. این مقالات در حکم یک لندینگ پیج می باشد. رویکرد دومی که می توانیم در بخش بلاگ از آن استفاده کنیم تولید محتوا مخصوص به آن منطقه می باشد. مثلا یک سایت با موضوع تور دبی، می تواند در بلاگش در مورد موضوعات مختلف شهر دبی محتوا تولید کند.

بهینه سازی های خارج از سایت:

در ادامه به مهم ترین اقدامات خارج از سایت که به رتبه گرفتن سایت شما در نتایج محلی کمک شایانی می کند اشاره می کنم.

ثبت در گوگل مپ:

قطعا اولین کاری که باید انجام بدهید این است که کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. زمانی که کاربران به صورت لوکال یک کلمه کلیدی را سرچ می کند، یکی از چیزهایی که سرپ نشان داده می شود کسب و کارهای ثبت شده داخل گوگل مپ می باشد.

پروفایل خود را در گوگل مپ به طور کامل ثبت کنید. نام کسب و کار می تواند ترکیبی از کلمه کلیدی و برند شما باشد. آدرس سایت و شماره تماس را ثبت کنید. حتما آدرس سایت خود را نیز وارد کنید تا از سمت گوگل مپ نیز بتوانید ترافیک کسب کنید.

ثبت کسب و کار در دایرکتوری های محلی:

دایرکتوری ها، سایت هایی هستند که لیستی از سایت ها یا کسب و کارها را معرفی می کند. معمولا برای هر شهر یا استان یک سری دایرکتوری های اختصاصی برای معرفی کسب و کارهای آن شهر یا استان وجود دارد. سعی کنید حتما در تمامی دایرکتوری ها کسب و کار و سایت خود را ثبت کنید.

یک سری از دایرکتوری ها هم وجود دارند که در کل کشور فعالیت می کند اما برای هر شهر یا استان فضای اختصاصی آن شهر را قرار داده اند. مثلا سایت های دیوار و شیپور برای هر شهر صفحات مخصوص به خود را دارا می باشند و شما می توانید در آن شهر کسب و کار خود را معرفی کنید.

رپورتاژ آگهی در رسانه های محلی:

برای کسب رتبه های برتر در یک شهر یا یک استان، باید لینک هایی که دریافت می کنید از رسانه های آن استان یا شهر باشد. هر شهری معمولا دارای یک سری سایت های خبری می باشد که اخبار آن استان را پوشش می دهد. حتما در این سایت ها رپورتاژ آگهی منتشر کنید.

فعالیت در سوشال های محلی:

مورد آخر که می تواند به عنوان یک کاتالیزر در بهبود رتبه های محلی در گوگل کمک کند، فعالیت در شبکه های اجتماعی آن شهر یا منطقه می باشد. مثلا اگر در کیوردهای شهر مشهد می خواهید در نتایج گوگل بالا باشید بهتر است در شبکه های اجتماعی مخصوص شهر مشهد کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید.

حسین رضائی وب‌سایت
ارشد کارآفرینی خوندم از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مثل خیلی از افراد دیگه، تخصصم ارتباط چندانی با رشته تحصیلیم نداره اما تونسته دید خوبی بهم توی مشاوره با کسب و کارها بده. از دوران دبیرستان دنبال کسب درآمد از اینترنت بودم. همون موقع یک وبلاگ زدم و تونستم پیج رنکش رو به 4 برسونم و با سایت میهن دانلود تبادل لینک کنم. اون زمان ها خیلی مد بود. همون وبلاگ روی کلمه های خوبی بالا اومده بود مثل دانلود بازی موبایل، دانلود نرم افزار موبایل و... یادش بخیر همین وبلاگ بود که باعث ورود من به دنیای سئو شد و کم کم به صورت تجربی و عملی با سئو آشنا شدم و سعی کردم در این زمینه خودم رو متخصص کنم. الان هم مشاوره و مجری چندین پروژه کوچک و بزرگ هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *