منوی دسته بندی

سئوی داخلی چیست؟ چه مواردی را در سئوی داخلی باید رعایت کنیم؟

سئوی داخلی چیست؟

سئوی داخلی یا ON-PAGE SEO به مجموعه اقدامات و کارهایی گفته می شود که داخل سایت انجام می دهیم تا رتبه سایت ما داخل نتایج گوگل بهتر شود. در این محتوا می خواهیم در مورد سئوی داخلی، اهمیت سئوی داخلی و همچنین مهم ترین مواردی که در بهبود سئوی آن پیج تاثیرگذار هست صحبت کنیم.

اهمیت سئوی داخلی:

سئو از دو بخش سئوی داخلی و سئوی خارجی تقسیم شده است. برای رسیدن به نتایج برتر هر دو بخش سئو به مثابه دو بال عمل می کنند و هر کدام که به خوبی اجرا نشود، ما را از رسیدن به نتایج برتر گوگل دور می کند.

بنابراین برای رسیدن به نتایج برتر حتما باید سئوی داخلی خوبی داشته باشیم.

اهمیت سئوی داخلی ازین جهت بیشتر می شود که در صورت نداشتن یک سئوی داخلی خوب، عملا هر چقدر در سئوی خارجی قوی باشیم باز هم نمی توانیم به نتایج خوبی برسیم. اما در صورت داشتن یک سئوی داخلی خوب در بلندمدت می توان این انتظار را داشت که در برخی از کیوردها نتایج خوبی کسب کنیم.

در صورتی که سئوی داخلی سایت خوب نباشد، هر چقدر هم در بخش آف پیج سئو هزینه کنیم، باز هم به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید. پس سئوی داخلی از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

سئوی داخلی چیست؟

همان طور که گفتیم سئوی داخلی مجموعه کارهایی است که داخل سایت انجام می دهیم. سئوی داخلی به دو بخش مهم کلی تقسیم می شود: 1- محتوا 2- تکنیکال

سئوی محتوا یکی از بخش های سئوی داخلی است

محتوا در سئوی داخلی:

هر پروژه سئو برای رسیدن به نتایج برتر گوگل، نیازمند ارائه محتواهای یونیک، کاربردی و به روز می باشد. کلیه فعالیت های محتوایی که داخل سایت انجام می دهیم شامل سئوی داخلی می شود.

اکثر صفحات سایت، نیازمند محتوا هستند. صفحات محصول، صفحات دسته بندی، صفحات مقاله، صفحات لندینگ پیج و… همگی برای سئو شدن نیاز به محتوا در اشکال و مدیاهای مختلف دارند.

بحث محتوا در سئوی داخلی یک بحث کاملا تخصصی بوده و باید شاخص های مختلفی را در آن رعایت کنیم.

در بحث محتوا، داشتن یک استراتژی محتوایی جامع برای سایت یک ضرورت می باشد. باید محتوا بتواند پاسخگوی نیاز و سوالات کاربران باشد.
طبق آخرین آپدیت های گوگل، مباحث سمنتیک وب (Semantic Web) همچون تاپیکال اتوریتی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

تکنیکال در سئوی داخلی:

بخش دوم سئوی داخلی، سئوی تکنیکال می باشد. سئوی تکنیکال به مجموعه اقدامات فنی گفته می شود که به بهبود بخش تکنیکال سایت کمک می کند و به ربات های گوگل در کراول سریع تر و در نتیجه ایندکس سریع تر صفحات کمک می کند.

همچنین سئو تکنیکال به کاربران سایت کمک می کند تا سایت سریع تر بارگزاری شود و در نهایت منجر به افزایش رضایت کاربر می شود.

سئو تکنیکال شامل مباحث مختلفی می شود که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • بهبود سرعت و پرفورمنس سایت
  • بهبود خوانایی کدهای سایت برای کراولرهای گوگل
  • بهبود سمنتیک وب سایت با بکارگیری html 5 و اسکیماها
  • بهینه سازی متاتگ ها
  • بهینه سازی سایت مپ
  • بهینه سازی فایل robots.txt
  • بهبود وضعیت موبایل فرندلی سایت
  • بهبود وضعیت رندرینگ سایت در سایت های جاوا اسکریپتی
  • و….

در نتیجه سئوی داخلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که داخل سایت انجام می دهیم و شامل دو بخش محتوا و تکنیکال می باشد. ما در پروژه های سئو در مشهد به خوبی این دو بخش را بر اساس آخرین و موثر ترین استراتژی های سئو جلو می بریم.

حسین رضائی وب‌سایت
ارشد کارآفرینی خوندم از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مثل خیلی از افراد دیگه، تخصصم ارتباط چندانی با رشته تحصیلیم نداره اما تونسته دید خوبی بهم توی مشاوره با کسب و کارها بده. از دوران دبیرستان دنبال کسب درآمد از اینترنت بودم. همون موقع یک وبلاگ زدم و تونستم پیج رنکش رو به 4 برسونم و با سایت میهن دانلود تبادل لینک کنم. اون زمان ها خیلی مد بود. همون وبلاگ روی کلمه های خوبی بالا اومده بود مثل دانلود بازی موبایل، دانلود نرم افزار موبایل و... یادش بخیر همین وبلاگ بود که باعث ورود من به دنیای سئو شد و کم کم به صورت تجربی و عملی با سئو آشنا شدم و سعی کردم در این زمینه خودم رو متخصص کنم. الان هم مشاوره و مجری چندین پروژه کوچک و بزرگ هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *